Treningi personalne w domu

Personalny trening w domu

Spis treści:

Wstęp

Wstydzisz się przyjść na siłownię lub po prostu nie masz czasu na dojazdy i przygotowanie się do fitness clubu a chcesz zadbać o swoją sylwetkę? Jeśli mieszkasz na terenie Warszawy możemy umówić się na trening personalny w Twoim domu. Wielu mieszkańców Warszawy nie ma czasu lub odwagi wybrać się na siłownie, a bardzo by chcieli regularnie ćwiczyć, z wielu trenerów personalnych z myślą o takich osobach oferuje dojazd do ich miejsca zamieszkania. Jeśli warunki w domu pozwalają na przeprowadzenie treningu personalnego, takie ćwiczenia będą bardzo efektywne i przyjemne.  Zdaj sobię sprawę, że 50 min treningu personalnego z przebieraniem i dojazdami zabiera czasem nawet 2 godziny, dlatego też przeprowadzam treningi personalne w mieszkaniach moich podopiecznych. Tego typu rozwiązanie jest, świetne np. dla Kobiet, które opiekują się małymi dziećmi i w ich przypadku każde 10 min czasu do zagospodarowania jest bardzo ważne. Ćwiczenia z trenerem personalnym w domu, są zdecydowanie bardziej efektywne niż oglądanie fitness na komputerze czy telewizorze. Do tego jak wiadomo w domu jest najciężej zmotywować się do regularnej pracy nad swoją sylwetką, dużo ciężej niż gdy już przyjedziemy do siłowni i przebierzemy się w strój treningowy, dlatego w przypadku ćwiczeń domowych pomoc trenera personalnego jest nieoceniona.

Opis

Trening personalny w domu, a dokładnie jego kształt jest w dużej mierze uzależniony od naszych warunków mieszkaniowych nie mniej jednak, bardzo dużo ćwiczeń jesteśmy w stanie wykonać w domowym zaciszu. Oczywiście w bloku na Mokotowie czy w domu na Sadybie nie będziemy dźwigać ciężarów lub wykonywać podrzutów, no chyba że podopieczny dysponuje domową siłownią. Ćwiczenia w domu, zawierają bardzo dużo elementów treningu funkcjonalnego, dlatego też jesteśmy w stanie trenować wszystkie mięśnie naszego ciała. Taka aktywność może równie efektywnie spalać tkankę tłuszczową i kształtować sylwetkę jak trening w profesjonalnej siłowni sieci CityFit.

Zalety treningu personalnego w domu

Do najważniejszych zalet, ćwiczeń z trenerem w naszymi mieszkaniu możemy zaliczyć przede wszystkim

  • Bardzo duża oszczędność czasu – pomimo tego, że w Warszawie siłownie są na każdym rogu, to samo spakowanie torby, ubranie się i wyjście z domu zajmuje nam sporo czasu. Do tego należy doliczyć czas dojazdu, znalezienie miejsca parkingowego oraz powtórzenie całego rytuału w drodze powrotnej, umówienie treningu w domu pozwala nam zaoszczędzić bardzo dużo czasu.
  • Poczucie kameralności – treningi w domowym zaciszu pozwalają utrzymać nam poczucie dyskrecji, jest to bardzo ważne dla osób, które nie dokońca dobrze czują się we własnym ciele i mają opory przed pokazaniem się w stroju treningowym w klubie fitness.
  • Duży poziom motywacji – samemu jest ciężko zmotywować się do regularnych ćwiczeń, nawet w siłowni, a co dopiero w domu gdy na głowie mamy całą masę obowiązków, o których wszystko wokoło nam przypomina. Opieka nad dziećmi, przygotowanie jedzenie, wstawienie prania, nadrobienie zaległości w pracy – to wszystko odciąga naszą uwagę od ćwiczeń fizycznych i bardzo negatywnie wpływa na regularność treningu a w dalszej kolejności rzutuje na nasze efekty.
  • Poprawa wydolności i stanu naszej sylwetki bez wychodzenia z domu – to chyba najważniejszy aspekt trenowania w domu. Nie musimy wchodzić z naszego mieszkania, żeby poprawić naszą sylwetkę. Nie dotyczą nas warunki pogodowe, korki czy popsuta winda, wszystkie te obowiązki i utrudnienia spadają na naszego trenera personalnego, my nie musimy się niczym martwić, odpada nam argument “dzisiaj bardzo nie chce mi się wychodzić z domu”. Nie musisz iść na siłownie, to siłownia przychodzi do Ciebie!

Przykładowe ćwiczenia, które możemy wykonać w domu

Podczas pracy w mieszkaniu moich podopiecznych, wbrew pozorom możemy wykonać całą masę ćwiczeń, nawet tych ukierunkowanych na ujędrnienie sylwetki i rozwój masy mięśniowej. Nasze postępy w dużej mierze uwarunkowane są objętością treningową oraz ilością efektywnych serii, w mieszkaniu gdzie nie dysponujemy dużą ilością obciążenia powinniśmy zmienić profil treningu i bazować na większej ilości powtórzeń po to by zbliżyć się do załamania mięśniowego. Podczas personalnych treningów domowych bardzo lubię (o ile jest taka możliwość) wykorzystywać taśmy podwieszane TRX oraz gumy oporowe, ponieważ dzięki nim jesteśmy w stanie trenować bardzo efektywnie pomimo ograniczonych możliwości sprzętowych.

Przykładowe ćwiczenia jakie możemy wykonać w domowym zaciszu to:

  • Przysiady z gumą oporową – nogami przytrzymujemy gumę, którą zakładamy na barki. Trening  tym przyrządem ma to do siebie, że opór rośnie wraz końcem fazy ekscentrycznej, czyli wraz z momentem gdzie na wolnym ciężarze powinno nam być łatwiej. Jest to świetny bodziec dla naszych mięśni.
  • Monster Walk – ćwiczenie izometryczne z mini bandem, które bardzo mocno angażuje do pracy nasze pośladki, szczególnie w długości odpowiadającej za zrootowanie kolana na zewnątrz
  • Swing z kettlebell – ćwiczenia z odważnikami kulowymi świetnie sprawdzają się w domu ponieważ bardzo łatwo można je przetransportować a trening z nimi wbrew pozorom nie zajmuje dużo miejsca
  • Spięcia brzucha z taśmami TRX – taśmy podwieszane to bardzo dobra opcja do treningu domowego, jeśli dysponujemy miejscem na zamocowanie tego sprzętu, trening może być równie efektywny jak w siłowni
  • Wiosłowanie TRX – ćwiczenie, podczas którego jesteśmy w stanie doprowadzić do załamania mięśniowego bez wykorzystywania sztang i wyciągów.

Gdzie przeprowadzam domowe treningi personalne na terenie Warszawy?

Twoim domu! Oczywiście jeśli mieszkasz na Sadybie,Mokotowie, Wilanowie lub Ursynowie i dojazd z mojej strony do twojego mieszkania jest czasowo opłacalny. Jeśli jednak mieszkasz w innej części Warszawy lub wolisz ćwiczyć w siłowni serdecznie zapraszam do klubu CityFit w Sadyba Best Mall, kto wie może ćwiczenie w klubie fitness sprawi Ci więcej frajdy i nie okaże się takie czasochłonne i przerażające jak myślisz? Warto spróbować. Zapraszam

Jak znaleźć trenera personalnego w Warszawie, który będzie prowadził treningi domowe?

Polecam Ci wpisać w Google frazę “treningi personalne w domu Warszawa” i skontaktować się z osobą, która najbardziej wzbudza nasze zaufanie. O tym jak znaleźć trenera personalnego dla siebie pisałem wielokrotnie. Nie polecam szukać na portalach typu Gumtree lub OLX – bardzo ciężko jest tam niestety znaleźć odpowiednią osobę. Pozostaje też opcja porozmawiania` z trenerem na siłowni o możliwości ćwiczeń domowych, oczywiście musimy się liczyć, że treningi personalne przeprowadzane w domu są zdecydowanie droższe od tych w klubie fitness ponieważ, zajmują znacznie więcej czasu naszego instruktora oraz wymagają od niego zdecydowanie więcej zachodu.

Zobacz także pozostałe rodzaje treningów

Dodaj komentarz