Trening na siłowni z trenerem personalnym

Trening na siłowni wcale nie jest tak prostą sprawą jak może się wydawać. Nie wystarczy iść na siłownię i po prostu ćwiczyć. Ogromne znacznie dla pozytywnych efektów oraz naszego zdrowia ma to jak ćwiczymy.

Skąd zatem zdobywamy taką wiedzę? Bardzo często pomagają nam znajomi lub inne osoby, które ćwiczą na siłowni, lecz czy poświęcają nam wystarczającą ilość czasu, abyśmy prawidłowo zapamiętali wzorzec ruchowy oraz technikę?

Nauka prawidłowych schematów i koordynacji wymaga dużej ilości powtórzeń, a przede wszystkim dobrych wskazówek. Z tego względu warto ćwiczyć z trenerem personalnym, który zadba o prawidłowość techniki i dobór odpowiedniego zestawu ćwiczeń.

Profesjonalna siłownia gwarantuje komfortowe warunki do ćwiczeń

Trening na siłowni – zalety

Treningi personalne w siłowni mają bardzo wiele zalet. Przede wszystkim do najważniejszych z nich możemy zaliczyć te związane z wygodą i optymalizacją czasu. Godne uwagi są również inne korzyści, które mają odniesienie wyłącznie do zwiększenia możliwości treningowych. Warszawa charakteryzuje się całkiem innym tempem życia niż pozostałe miasta Polski.

Z pewnością życie w ciągłym pędzie i olbrzymia ilość korków prowadzi do tego, że siłownie powstają na każdym rogu. Właśnie po to by dostęp do nich był bardzo wygodny. Ponadto charakterystyczne dla Warszawy są sieciówki np. CityFit czy Zdrofit.

Jeszcze bardziej ułatwia to trenowanie, ponieważ posiadając jedna kartę możemy ćwiczyć w rożnych obiektach sieci. W rezultacie czego, wszędzie gdzie ćwiczymy standard będzie na najwyższym poziomie. Nie ważne czy jesteśmy w centrum Warszawy czy na Mokotowie, zawsze możemy odbyć trening w tak samo dobrych warunkach. Do najważniejszych zalet treningu na siłowni zaliczamy:

  • Skrócenie czasu ćwiczeń, ponieważ sala jest od razu przygotowana i nie trzeba poświęcać czasu na wymyślne organizowanie miejsca,
  • Przede wszystkim dostęp do wysokiej jakości sprzętu,
  • Możliwość ćwiczenia z dużymi ciężarami, której nie mamy ćwicząc w domu lub w plenerze,
  • Niewątpliwie motywująca atmosfera, której nie znajdziemy w domowym zaciszu,
  • Liczne maszyny izolowane i wyciągi ćwicząc na których możemy skupić się na czuciu mięśniowym i nabijaniu objętości,
  • Duża przestrzeń do treningu co pozwala nam wykonać rożne wariacje ćwiczeń,
  • Trener personalny ma więcej możliwości urozmaicenia treningu poprzez ilość dostępnego sprzętu,
  • Duża ilość przyrządów do ćwiczeń pozwala nam robić superserie bez konieczności zmieniania obciążenia co potrafi skrócić czas treningu nawet o połowę.

Przykład treningu cardio

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni?

Czy trening na siłowni jest dla Ciebie? Jeśli cenisz sobie optymalizację czasu oraz motywująca atmosferę musisz spróbować ćwiczeń w siłowni! Kluby fitness już dawno wyszły z piwnic i przestały się kojarzyć z hermetycznym środowiskiem koksiarzy. Siłownie są świetnie wyposażone, higieniczne i estetyczne. Zapewniają odpowiedni komfort i przyjemność wykonywania ćwiczeń. Urządzenia, dzięki odpowiedniej konstrukcji zapewniają wygodę i bezpieczeństwo treningu. Zatem nic nie stoi na przeszkodzie, aby kupić odzież, obuwie i akcesoria (torba, butelka na wodę, ręcznik itp.) i wybrać się na siłownię.

Zdecydowanie polecam, aby ćwiczyć z trenerem personalnym, co jest kluczowe dla naszego zdrowia i efektów treningu. Teraz ćwiczenie z trenerem personalnym uchodzi za usługę premium. Niewątpliwie posiadanie karnetu na siłownie uważane jest w wielu środowiskach jako wyraz zdrowego stylu życia, higieny i konsekwencji w realizacji swoich celów. Osoby uczęszczające na treningi w siłowni uchodzą za bardziej atrakcyjne i pewne siebie. Posiadanie karnetu stało się niejako w dobrym guście i wiele osób bardzo szanuje osoby z pasja do treningu. Dlatego też odeszło do lamusa kojarzenie treningów na siłowni z koksami w piwnicach. Teraz to bycie fit!

Po drugie – plan treningowy

Wiele osób, które rozpoczynały swoją przygodę z siłownią, nie wiedziało czego oczekiwać i jak wyglądają sesje treningowe. Jak trener personalny powiem wprost, nie da się jednoznacznie określić czym charakteryzuje się trening na siłowni. Na pewno nie zaczniemy od intensywnych ćwiczeń, a przede wszystkim skupimy się poprawności i dokładności Twoich ruchów. Zanim zdecydujemy jak dobrać ćwiczenia porozmawiamy o Tobie. Wszystko zależy od Twojej sytuacji, doświadczenia, celów jakie sobie stawiasz oraz ogólne stanu zdrowia. Wiele osób z nas mogło mieć różne kontuzje lub ograniczenia, które wpływają na dobór ćwiczeń. Zatem każdy plan treningowy układany jest indywidualnie, aby przyniósł takie efekty jakich oczekujesz, czyli skupił się na spalaniu tkanki tłuszczowej czy budowie masy mięśniowej.

Dzięki temu w trakcie realizacji założeń treningowych zobaczysz szybko pierwsze efekty, a te zmotywują cię do dalszej i systematycznej pracy. Wizyty na siłowni przestaną myć smutną koniecznością, a staną się przyjemnością i nawykiem, z którego nie będziemy chcieli już zrezygnować.

Pierwszy trening na siłowni

Pierwsze treningi na siłowni służyć będą przygotowaniu Twoich mięśni do właściwego treningu. Ćwiczymy wybrane partie mięśniowe, aby wzmocnić Twój organizm. Kluczowa w tym względzie jest liczba powtórzeń, czas trwania ćwiczeń i ich cykle. Ważny jest też czas trwania całej sesji treningowej. Pamiętaj, że ćwiczyć należy mądrze. Tym czego nie chcemy to przetrenowania i kontuzji, ponieważ tak samo jak cykl treningowy ważna jest regeneracja i odpoczynek po treningu. Dlatego pierwsze treningi na siłowni polegać będą na treningu ogólnorozwojowym, wzmacniającym ciało. W ten sposób wzmacniamy i rozwijamy mięśnie brzucha, klatki piersiowej, bicepsy, tricepsy, mięśnie nóg i plecy.

Ćwiczenia na siłowni, jak przebiegają?

Podczas samych treningów personalnych możemy wykonywać przeróżne formy aktywności. Począwszy od treningów oporowych gdzie używamy wolnych ciężarów czy maszyn izolowanych po treningi funkcjonalne czy wydolnościowe.

W czasie zajęć z trenerem personalnym, które odbywają się w siłowni możemy wykonywać przeróżne rodzaje aktywności i ćwiczeń, dlatego też ograniczę się do wyróżnienia głównych rodzajów form treningu bez dokładnego opisywania każdego rodzaju aktywności. Nasz trening personalny może opierać się na jednym rodzaju ćwiczeń lub łączeniu wielu form w celu optymalizacji efektów i przełamania rutyny. Do najbardziej znanych form treningowych należy zaliczyć:

  • Trening z wolnymi ciężarami (wyciskanie na ławce płaskiej, uginanie ramion z hantlami),
  • Ćwiczenia na maszynach izolowanych typu hummer i wyciągach (hummer chest press, cable pull down)
  • Ćwiczenia z kettlebell(przysiad, swing),
  • Trening z workami bułgarskimi,
  • Ćwiczenia funkcjonalne (burpees, martwy ciąg),
  • Treningi interwałowe (battle rope, tabata),
  • Ćwiczenia kalisteniczne,
  • Ćwiczenia wykorzystujące masę własnego ciała.

Dlatego też charakterystyka treningu na siłowni powinna się opierać na określeniu miejsca gdzie dana aktywność jest wykonywana. Miejscami gdzie możemy wykonać tego rodzaju trening personalny są w przypadku Warszawy kluby fitness praktycznie w każdej z dzielnic.

ćwiczenia z trenerem personalnym są efektywne i bezpieczne

Jak często ćwiczyć na siłowni?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Wszystko zależy od tego jaki jest nasz cel, rodzaj wykonywanego treningu oraz jego intensywność. Znaczenie ma także nasze doświadczenie i staż treningowy.

Wiele osób decyduje się ćwiczyć kilka razy w tygodniu, co jest dobrym rozwiązaniem, które uczy nasz organizm innego funkcjonowania i przyzwyczaja do sesji. Z tego względu ćwiczenia na siłowni powinny z biegiem czasu nabierać intensywności. Osoby rozpoczynające przygodę z siłownią z reguły ćwiczą dwa razy w tygodniu, choć optymalna ilość to 3-4 razy.

Gdzie w Warszawie można trenować na siłowni?

Obecnie na każdym rogu wyrastają kluby fitness, bardzo prawdopodobnie że w odległości 500 metrów od naszego miejsca zamieszkania znajdziemy minimum jedną siłownię. Oczywiście komfort ćwiczenia w zależności od lokalizacji i sieci jest różny. Bez wątpienia będąc trenerem personalnym i mającym porównanie wybieram Zdrofit w Warszawie na Mokotowie. Mój adres ul. Bobrowiecka 8.

Ćwiczenia na siłowni z trenerem personalnym w Warszawie

Osobom, które chcą mieć najlepsze efekty w możliwie najkrótszym czasie oraz nauczyć się ćwiczyć poprawnie techniczne, serdecznie polecam zajęcia z trenerem personalnym. W warszawskich klubach fitness znajdziemy trenerów personalnych. którzy będą w stanie nam pomóc, jednakże biorąc pod uwagę ilość osób prowadzących zajęcia personalne, polecam zapoznać się z napisanym przeze mnie artykułem, w którym tłumaczę jak wybrać trenera personalnego, który będzie dla nas najlepszy.

Jeśli poświęćmy chwile czasu na znalezienie odpowiedniego dla nas trenera to wspólne zajęcia personalne będą przyjemne i efektywne. Sprawdź też jak wybrać siłownie dla siebie.

trener personalny warszawa amadeusz majcher

Witaj, nazywam się Amadeusz Majcher. Jestem certyfikowanym trenerem personalnym oraz dietetykiem. Potrzebujesz pomocy w treningu, chcesz schudnąć, poprawić swoją sylwetkę lub zwiększyć masę mięśniowa?

Zadzwoń do mnie lub wyślij wiadomość email.

Zobacz pozostałe rodzaje treningów

Kontakt z trenerem personalnym

Amadeusz Majcher

amadeusz majcher trener personalny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *