Trening interwałowy


Jeśli nie masz czasu na długie sesje cardio a chcesz szybko pozbyć się zbędnych kilogramów pozwalając sobie na więcej jedzenia musisz spróbować personalnych treningów interwałowych!

Podczas wykonywania interwałów możesz w spalić 3 razy więcej kalorii niż w trakcie zwykłego treningu cardio w takim samym czasie! Rola trenera osobistego w trakcie personalnego treningu interwałowego jest znacząca ponieważ wysoka intensywność treningu jest gwarantem efektów. Trener powinien nas motywować do maksymalnie intensywnej pracy monitorując przy tym czy nie zwalniamy tępa – co jest reakcją obronną organizmu. Dzięki obecności trenera indywidualnego spalimy zdecydowanie więcej kalorii i wykonamy bardziej efektywnie ćwiczenia.

Unoszenie sztangi nad głowę.

Opis

Trening interwałowy to połączenie wysiłku o bardzo wysokiej oraz umiarkowanej intensywności dzięki czemu organizm czerpie energię bezpośrednio z tłuszczu. Trzeba pamiętać, że z racji na wysoką intensywność tego rodzaju trening mogą wykonywać osoby tylko w pełni zdrowe. Całość interwału powinna trwać maksymalnie 20-25 minut, w czasie takiego treningu wykonujemy ćwiczenia z tętnem 90% maksymalnego a odpoczywamy wykonując ćwiczenia na poziomie 50-60% tętna maksymalnego, dla przykładu:

2 min HIIT – high intensity interval training 90% tętna maksymalnego później 45 sec odpoczynku na poziomie 50-60% tętna maksymalnego co powtarzamy przez 20 min. Oczywiście czas trwania może być modyfikowany. Oczywiście sposobem modulacji intensywności może być np. szybkość wykonywania ćwiczeń, obciążenie, opór, poziom trudności.

Liny, trening z linami może dać prawdziwy wycisk!

Zalety wykonywania treningu interwałowego

Jeśli jesteś zdrowy i nie masz przeciwskazań lekarskich to trening interwałowy przyniesie Ci szereg korzyści min:

  • poprawi się Twoja wydolność sercowo naczyniowa oraz ukrwienie organizmu
  • pogłębisz deficyt kaloryczny, ponieważ spalisz znacznie więcej kalorii
  • polepszy się Twój próg tlenowy czyli twoja krew oraz wszystkie tkanki organizmu będą lepiej dotlenione przez to spowolnić procesy starzenia
  • Zwiększysz sprawność i zwinność swojego organizmu
  • Trwa bardzo krótko
  • Podnosi poziom endorfin czyli hormonu szczęścia
  • Wpłynie pozytywnie na Twoje wyniki w innych dyscyplinach sportowych
Wymachy hantlami kettelbel, z nimi Twój trening interwałowy będzie jeszcze bardziej intensywny!

Ćwiczenia wykonywane podczas treningu interwałowego

W przypadku treningu interwałowego ważniejsze jest utrzymywanie odpowiedniej intensywności i tempa wykonywania ćwiczeń niż ich rodzaj. Jeśli pamiętamy o zasadach interwałów to dobór ćwiczeń ma drugorzędne znaczenie (oczywiście lepiej jeśli dana aktywność angażuje duże grupy mięśniowe), możemy np. jako interwał wykonywać martwy ciąg lub przysiad.  Do najczęstszych ćwiczeń wykonywanych podczas personalnych treningów interwałowych zaliczamy:

  • bieganie
  • burpees
  • jazda na rowerze
  • skakanie na skakance
  • rwania z podrzutem
  • pajacyki
  • bieg bokserski
Wiosłowanie jako jeden z elementów treningu interwałowego!

Gdzie w Warszawie można wykonać trening interwałowy?

Wszędzie! To największa zaleta tego rodzaju treningu, że możemy go wykonać nawet przed pracą w domu. Oczywiście utrzymanie odpowiedniego tempa i zmotywowanie się do regularnych treningów interwałowych to największy problem dlatego wiele osób decyduje się na współpracę z trenerem personalnym, który ma czuwać nad intensywnością i regularnością naszych interwałów. Należy podkreślić, że interwał powinien stanowić tylko część treningu osobistego najlepiej ostatnią. Ja treningi indywidualne z elementami interwałów prowadzę w całodobowym klubie Cityfit z Sadyba Best Mall w Warszawie. Jeśli jesteś zainteresowany tego rodzaj aktwynością skontaktuj się ze mną.

Brzuszki z piłką w treningu interwałowym

Dodaj komentarz