Trening TRX

Personalny Trening z użyciem taśm  TRX

Poszukujesz ciekawego wariantu treningu funkcjonalnego, który pozwoli Ci równomiernie wzmocnić i ujędrnić sylwetkę? Jeśli nie chcesz trenować siłowo a marzy Ci się atletyczna. Szczupła sylwetka to treningi personalne z użyciem TRX to opcja dla Ciebie!

Spis treści:

Opis

TRX to regulowane pasy podwieszane, które pozwalają na trening z ciężarem własnego ciała, jest to metoda, która pozwala na wykorzystanie nowszej wagi nawet będąc początkującym. Początkowo taśmy trx były wykorzystywane w bazach wojskowych, ponieważ ich niewielka waga i bardzo łatwy transport pozwalał wykonywać wiele wariantów ćwiczeń siłowych nawet w najcięższych warunkach. Taśmy trx oraz trening na nich został wymyślony przez komandosa Navy Seals. Z tego też względu trening personalny z pasami trx można wykonać w plenerze.

Zalety treningu personalnego TRX

Ćwiczenia na taśmach podwieszanych pozwalają na równomierny rozwój całego ciała. Do najważniejszy zalet ćwiczenia na TRX z trenerem personalnym zaliczamy

  • Łatwy transport sprzętu
  • Wzmocnienie mięśni głębokich
  • Poprawa postawy ciała
  • Poprawia siłę i  równowagę
  • Wzmacnia stawały
  • Rozwija sylwetkę bez obciążania stawów i kręgosłupa
  • Poprawia wytrzymałość i niweluje ryzyko kontuzji
  • Pozytywnie wpływa na aparat ruchowy i układ krążenia

Sprzęt wykorzystywany podczas treningów trx

Treningi personalne z wykorzystaniem trx sa o tyle ciekawe, że przetrenowania całego ciała wystarczy nam tylko wytrzymały pas podwieszany w kształcie litery Y z uchwytami. Obciążenie przy treningu trx regulujemy poprzez ustawienie naszego ciała w stosunku do punktu zaczepienia oraz długości pasa. Będąc trenerem personalnym wiem, że do wykonania treningu trx potrzeba nam:

  • Pas podwieszany
  • Miejsce do zaczepienia pasa (drabinka, drzewo)

Przykładowe aktywności wykonywane podczas treningów trx

Taśmy podwieszane, pozwalają na blisko 300 różnych wariantów ćwiczeń, dzięki nim możemy wzmocnić całe nasze ciało. Dobry trener personalny będzie potrafił z jednej strony przetrenować całe ciało podczas treningu trx ale też odpowiednio uwzględnić ćwiczenia na taśmach podwieszanych podczas treningów funkcjonalnych lub kulturystycznych. Do ćwiczeń na trx zaliczamy:

  • Pompki trx (im bardziej zmniejszymy kąt między naszym ciałem a podłogą tym poziom trudności ćwiczenia będzie większy)
  • Wiosłowanie trx (im dalej od punktu zaczepienia znajdą się nasze nogi tym łatwiejszy będzie ruch)
  • Przysiady, które są świetna alternatywa dla osób które mają problem zrobić je bez obciążenia, jako trener personalny polecam przysiady z trx osobom bardzo otyłym po to by odciążyć ich stawy kolanowe

Gdzie w Warszawie można wykonać ćwiczenia trx z trenerem personalnym?

Ćwiczenia z trx mają to do siebie, że można ich używać praktycznie wszędzie, od najdroższych siłowni po warszawskie parki. Najlepiej jest rozpocząć treningi trx na siłowni gdzie umówimy się z trenerem personalnym, który będzie w stanie pokazać nam jak prawidłowo korzystać z taśm podwieszanych. Obecnie w Warszawie większość klubów fitness na na wyposażeniu taśmy podwieszane. Siłownie sieci CityFit posiadają regulowane taśmy trx.

Zajęcia z trenerem personalnym z taśmami trx w Warszawie

W stolicy większość doświadczonych trenerów personalnych znają się na ćwiczeniach z taśmami podwieszonymi ponieważ jest to dość popularny sprzęt obecnie. Jednakże znalezienie doświadczonego trenera nie jest łatwe. Biorąc pod uwagę ilość trenerów personalnych z Warszawy, to znalezienie odpowiedniej osoby jest bardzo trudne.

Podstawowe błędy podczas treningu trx

Pomimo tego, że ćwiczenia na TRX z boku wydają się łatwe i przyjemne, w rzeczywistości niestety tak nie jest. W trakcie ćwiczeń trx możemy popełnić bardzo dużo błędów i nabawić się kontuzji, nie mówiąc już o braku efektywności treningu.

Jako trener personalny uważam, że do najważniejszych błędów podczas ćwiczenia trx należy zaliczyć:

  • Brak odpowiednio silnego chwyty
  • Słaba stabilizacja centralna
  • Brak ustabilizowania łopatki
  • Rozluźnione CORE
  • brak równowagi
  • Praca w nieprawidłowym zakresie ruchu
  • Nieprawidłowe ustawienie ciała
  • Zły kąt nachylenia

Jeśli chcesz zobaczyć jak wykonać efektywny trening przy użyciu TRX zapraszam do Cityfit w Sadyba Best Mall

Zobacz także pozostałe rodzaje treningów

Dodaj komentarz