Trening TRX

Trening TRX - pompki z użyciem taśm podwieszanych

Personalny Trening z użyciem taśm  TRX

Poszukujesz ciekawego wariantu treningu funkcjonalnego, który pozwoli Ci równomiernie wzmocnić i ujędrnić sylwetkę? Jeśli nie chcesz trenować siłowo a marzy Ci się atletyczna. Szczupła sylwetka to treningi personalne z użyciem TRX to opcja dla Ciebie!

Spis treści:

Opis

TRX to regulowane pasy podwieszane, które pozwalają na trening z ciężarem własnego ciała, jest to metoda, która pozwala na wykorzystanie nowszej wagi nawet będąc początkującym. Początkowo taśmy trx były wykorzystywane w bazach wojskowych, ponieważ ich niewielka waga i bardzo łatwy transport pozwalał wykonywać wiele wariantów ćwiczeń siłowych nawet w najcięższych warunkach. Taśmy trx oraz trening na nich został wymyślony przez komandosa Navy Seals. Z tego też względu trening personalny z pasami trx można wykonać w plenerze.

Wiosłowanie z użyciem taśmy TRX

Zalety treningu personalnego TRX

Ćwiczenia na taśmach podwieszanych pozwalają na równomierny rozwój całego ciała. Do najważniejszy zalet ćwiczenia na TRX z trenerem personalnym zaliczamy

  • Łatwy transport sprzętu
  • Wzmocnienie mięśni głębokich
  • Poprawa postawy ciała
  • Poprawia siłę i  równowagę
  • Wzmacnia stawały
  • Rozwija sylwetkę bez obciążania stawów i kręgosłupa
  • Poprawia wytrzymałość i niweluje ryzyko kontuzji
  • Pozytywnie wpływa na aparat ruchowy i układ krążenia

Sprzęt wykorzystywany podczas treningów trx

Treningi personalne z wykorzystaniem trx sa o tyle ciekawe, że przetrenowania całego ciała wystarczy nam tylko wytrzymały pas podwieszany w kształcie litery Y z uchwytami. Obciążenie przy treningu trx regulujemy poprzez ustawienie naszego ciała w stosunku do punktu zaczepienia oraz długości pasa. Będąc trenerem personalnym wiem, że do wykonania treningu trx potrzeba nam:

  • Pas podwieszany
  • Miejsce do zaczepienia pasa (drabinka, drzewo)
Trening mięśni głębokich z użyciem TRX

Przykładowe aktywności wykonywane podczas treningów trx

Taśmy podwieszane, pozwalają na blisko 300 różnych wariantów ćwiczeń, dzięki nim możemy wzmocnić całe nasze ciało. Dobry trener personalny będzie potrafił z jednej strony przetrenować całe ciało podczas treningu trx ale też odpowiednio uwzględnić ćwiczenia na taśmach podwieszanych podczas treningów funkcjonalnych lub kulturystycznych. Do ćwiczeń na trx zaliczamy:

  • Pompki trx (im bardziej zmniejszymy kąt między naszym ciałem a podłogą tym poziom trudności ćwiczenia będzie większy) – jest to ćwiczenie na klatkę piersiową oraz ramiona
  • Wiosłowanie trx (im dalej od punktu zaczepienia znajdą się nasze nogi tym łatwiejszy będzie ruch)
  • Przysiady, które są świetna alternatywa dla osób które mają problem zrobić je bez obciążenia, jako trener personalny polecam przysiady z trx osobom bardzo otyłym po to by odciążyć ich stawy kolanowe

Ćwiczenia możemy wykonywać np. w 3 seriach łączonych po 12-15 powtórzeń.

Gdzie w Warszawie można wykonać ćwiczenia trx z trenerem personalnym?

Ćwiczenia z trx mają to do siebie, że można ich używać praktycznie wszędzie, od najdroższych siłowni po warszawskie parki. Najlepiej jest rozpocząć treningi trx na siłowni gdzie umówimy się z trenerem personalnym, który będzie w stanie pokazać nam jak prawidłowo korzystać z taśm podwieszanych. Obecnie w Warszawie większość klubów fitness na na wyposażeniu taśmy podwieszane. Siłownie sieci CityFit posiadają regulowane taśmy trx.

Zajęcia z trenerem personalnym z taśmami trx w Warszawie

W stolicy większość doświadczonych trenerów personalnych znają się na ćwiczeniach z taśmami podwieszonymi ponieważ jest to dość popularny sprzęt obecnie. Jednakże znalezienie doświadczonego trenera nie jest łatwe. Biorąc pod uwagę ilość trenerów personalnych z Warszawy, to znalezienie odpowiedniej osoby jest bardzo trudne.

Podstawowe błędy podczas treningu trx

Pomimo tego, że ćwiczenia na TRX z boku wydają się łatwe i przyjemne, w rzeczywistości niestety tak nie jest. W trakcie ćwiczeń trx możemy popełnić bardzo dużo błędów i nabawić się kontuzji, nie mówiąc już o braku efektywności treningu.

Jako trener personalny uważam, że do najważniejszych błędów podczas ćwiczenia trx należy zaliczyć:

  • Brak odpowiednio silnego chwyty
  • Słaba stabilizacja centralna
  • Brak ustabilizowania łopatki
  • Rozluźnione CORE
  • brak równowagi
  • Praca w nieprawidłowym zakresie ruchu
  • Nieprawidłowe ustawienie ciała
  • Zły kąt nachylenia

Jeśli chcesz zobaczyć jak wykonać efektywny trening przy użyciu TRX zapraszam do Cityfit w Sadyba Best Mall oraz Rondo ONZ i klubów Zdrofit

Zobacz także pozostałe rodzaje treningów

Dodaj komentarz