Trening odchudzający

Jeśli Twoim celem jest utrata zbędnych kilogramów oraz zachowanie jędrnej i wysportowanej sylwetki. Personalny trening odchudzający to pozycja obowiązkowa dla Ciebie!

Spis treści:

Opis:


Odchudzanie to bardzo złożony proces podczas którego nieustannie zapewniamy naszemu organizmowi stresogenne środowisko. Dobór odpowiedniej aktywności fizycznej która ma zmaksymalizować nasze efekty nie jest łatwy. Jeśli samo zrzucenie wagi do trudnych nie należy, to spalenie tkanki mięśniowej przy zachowaniu masy mięśniowej to już wyższa szkoła jazdy.

O zaletach utrzymania jak największej masy będzie w dalszej części artykułu. Trening odchudzający powinien być połączeniem treningu oporowego podczas którego staramy się trenować siłowo. Treningu o wysokiej objętości z uwzględnieniem dość wysokiego tętna. Dobrym rozwiązaniem jest uwzględnienie ćwiczeń interwałowych oraz izometrycznych, które warunkują duża utratę energii.

Odpowiedni procent ciężaru maksymalnego oraz objętość treningowa zapewnia nam bodziec do zachowania masy mięśniowej i ujędrnienia naszej sylwetki. Natomiast ćwiczenia interwałowe i cardio będą powodowały zdecydowanie pogłębienie deficytu kalorycznego oraz uszczuplenia zapasów glikogenu. Tym samym powodując zjawisko „rozkręconego metabolizmu”. Na które olbrzymi wpływ ma trening siłowy w kontekście utrzymania wysokiego poziomu NEAT. Oczywiście należy pamiętać, że za sukces kształtowania sylwetki oprócz treningu odpowiedzialna jest spersonalizowana dieta uwzględniająca odpowiedni deficyt kaloryczny.


Zalety treningu odchudzającego


Będąc trenerem personalnym, którego połowa podopiecznych jest płci pięknej. Dlatego też, muszę zdawać sobie sprawę z tego jak ważny dla Pań jest trening odchudzający i jakie korzyści im on przynosi. Oczywiście mężczyźni też jak najbardziej mogą trenować pod odchudzanie, płeć w tym przypadku nie ma znaczenia. Oczywiście zadaniem trenera personalnego jest dobór ćwiczeń, intensywności i objętości treningowej odpowiedniej dla danej płci.

  • Promuje utratę tkanki tłuszczowej, poprzez pogłębienie deficytu kalorycznego
  • Utrzymuje metabolizm na wysokim poziomie po to by nasze zapotrzebowanie było jak najwyższe. Dzięki czemu możemy pozwolić sobie na większa ilość jedzenia na redukcji
  • Prowadzi do utrzymania masy mięśniowej co przekłada się na bardziej efektywna redukcje. Dzięki większym mięśniom możemy wydatkować więcej energii plus gospodarka kaloriami przez nasz organizm jest bardziej optymalna
  • Personalny trening odchudzający ujędrnia ciało poprzez lepsze nawodnienie skóry oraz większe nagromadzenie składników odżywczych i glikogenu
  • Zmniejsza cellulit, ponieważ taka aktywność treningowa wpływa na kondycję naszej skóry. Trener personalny powinien tak dobrać ćwiczenia aby zmaksymalizować wspomniany efekt.
  • Polepsza sprawność i kondycję naszego organizmu oraz pozytywnie wpływa na układ krążenia
  • Poprzez zachowanie masy mięśniowej osobisty trening odchudzający prowadzi do polepszenia naszego wyglądu. Ponadto tego rodzaju aktywność dobry trener personalny powinien połączyć z praca nad słabymi ogniwami min. Możemy uwzględnić elementy ćwiczeń ukierunkowanych pod pośladki.

Sprzęt wykorzystywany podczas treningu odchudzającego

Biorąc pod uwagę fakt, że trening odchudzający stanowi połączenie treningu oporowo-siłowego z treningiem interwałowo-wydolnościowym. To ilość sprzętu który możemy użyć podczas tej aktywności jest bardzo duża. Od trenera personalnego zależy który z nich wybierze, głównie podyktowane jest to zestawem ćwiczeń jakie będziemy wykonywać w czasie zajęć personalnych. Siłownie w Warszawie w tym przede wszystkim, kluby CityFit posiadają wysokiej jakości sprzęt ułatwiający wykonanie treningu odchudzającego. Tego rodzaju aktywność ułatwią nam:

  • Sztangi
  • Hantle
  • Wyciągi
  • Kettlebell
  • Battle rope
  • Worki bułgarskie
  • Expander
  • Gumy oporowe
  • Maszyny typu hummer
  • Drabinka koordynacyjna
  • Stepy

Przykładowe aktywności wchodzące w skład treningu odchudzającego:


W czasie ćwiczeń promujących odchudzanie trener personalny powinien połączyć aktywności siłowe z interwałowymi. Powszechnie znane rozwiązania to super serie w których trenujemy oporowo i interwałowo. Możemy także podzielić trening na część siłową i taką w której pracujemy na wysokim tętnie. Jakie rozwiązanie będzie dla nas personalnie najlepsze to kwestia indywidualna. Wybór może zależeć od preferencji lub celów jakie chcemy osiągnąć.

Dobór ćwiczeń jakie będziemy wykonywać, zależy od naszych priorytetów oraz poziomu zaawansowania. Konieczne jest uwzględnienie ćwiczeń warunkujących duży wydatek kaloryczny oraz takich gdzie będziemy operować na stosunkowo wysokim procencie ciężaru maksymalnego. Trener personalny w ramach odchudzania może nam przygotować następujące ćwiczenia:

  • Przysiad klasyczne ze sztangą na karku jako część oporowa lub przysiad z kettlebell w dużym zakresie ruchów jak część interwałowa
  • Spacer farmera lub pchanie/ciągnięcie sanek z obciążeniem czy battle rope jako ćwiczenie warunkujące duży wydatek energetyczny w celu pogłębienia deficytu
  • Wykroki chodzone jako hybryda dwóch rodzajów ćwiczeń
  • burpees z BOSU jako element interwałowy czy swing z kettlebell
  • Martwy ciąg klasyczny jako element siłowy – przy tym boju pomoc trenera personalnego jest bardzo ważna ze względu na złożoność ruchu

Gdzie można wykonywać trening odchudzający w Warszawie


W odróżnieniu od treningu funkcjonalnego, który możemy wykonać w domu. Trening typowo pod odchudzanie powinien być przeprowadzony w klubie fitness. Jako trener indywidualny zdaje sobie sprawę, że w Warszawie nie brakuje siłowni. Jednakże uważam, że profesjonalny sprzęt wysokiej jakości oraz komfortowa przestrzeń z parkingiem nie są domeną każdej siłowni. Dlatego ja śmiało mogę polecić siłownie CityFit w Sadyba Best Mall na ulicy Powsińskiej. W tym klubie fitness można ćwiczyć komfortowo na wysokiej jakości sprzęcie treningowym. Jeśli na waszej siłowni znajdziecie sztangę i hantle to śmiało możecie wykonać trening spełniający opisane przeze mnie kryteria, jeśli jednak zależy wam na urozmaiceniu go warto poszukać klubu fitness gdzie znajdziecie więcej sprzętu.

Zajęcia odchudzające z trenerem personalnym w Warszawie


Obecnie praktycznie każda siłownia z Warszawy współpracuje z trenerami personalnymi, nie mówiąc już o tym, że posiada podstawowy sprzęt. Który to dobry trener będzie potrafił kreatywnie i efektywnie wykorzystać. Oczywiście bardzo dużo zależy od trenera osobistego z którym współpracujemy a nie od siłowni którą wybieramy. Pomimo tego, że Warszawa ma do zaoferowania bardzo wiele obiektów, ja jako trener personalny wybieram siłownie CityFit w Sadybie na Mokotowie. Głównie z racji na dostępność sprzętu i przyjemną atmosferę.


Podstawowe błędy w treningu funkcjonalnym


Bardzo przykre jest to, że wielu trenerów źle interpretuje to czym jest trening funkcjonalny. Zdecydowanie bardziej skupia się na części warunkującej pogłębienie deficytu zapominając o ćwiczeniach i zakresach siłowych. Trening odchudzający ma pomagać w zgubieniu tłuszczu a nie zrzuceniu wagi za wszelką cenę. Ćwiczenia odchudzające mają spowodować, że nasza sylwetka będzie wyglądała lepiej i bardziej atrakcyjnie. Zniwelować potencjalny efekt jojo a nie odwrotnie. Do największych błędów podczas treningu odchudzającego zaliczamy:

  • Brak ćwiczeń z dużymi ciężarami, przez co nie zapewniamy bodźca który zapewni nam utrzymanie/wzrost mięśni. Nasza skóra zamiast stawać się jędrniejsza będzie bardziej wiotka.
  • Za duża ilość ćwiczeń interwałowych, co prowadzi do bardzo nasilonego katabolizmu i redukcji beztłuszczowej masy ciała. Co w kontekście dłuższego czasu redukcji jest bardzo niekorzystne.
  • Zbyt mało intensywny trening, który nie pogłębia znacząco deficytu.
  • Zbyt intensywny trening prowadzący do przetrenowania, które to skutkuje brakiem przyrostów masy mięśniowej, ogólnym przemęczeniem i brakiem chęci do ćwiczeń.

Dobry i doświadczony trener personalny uwzględni odpowiedni poziom aktywności oraz zestaw ćwiczeń dzięki czemu nasza sylwetka będzie odtłuszczona i jędrna.


Zobacz także pozostałe rodzaje treningów

Powiązane wpisy blogowe

Przypisy:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Odchudzanie

Dodaj komentarz