Trening budujący masę mięśniową

Personalny trening ukierunkowany na hipertrofie

Jeśli chcesz zwiększyć beztłuszczową masę swojego ciała bez ryzyka kontuzji, najlepszym sposobem będą ćwiczenia ukierunkowane pod rozwój masy mięśniowej! Oczywiście jest to nazwa umowna która jako trener personalny używam do określenia rodzaju aktywności przeznaczonego dla osób z pewnymi dysfunkcjami. Np. Po kontuzji barku czy kolana.

Spis treści:

Opis:

Trening ukierunkowany pod rozwój masy mięśniowej  charakteryzuje się tym, że zależy nam na zbudowaniu masy mięśniowej, nie przykładając zbytniej wagi do rozwoju siły, oczywiście te procesy idą ze sobą w parze, jednakże można położyć akcent na jeden z nich bardziej. Trening budujący mase mięśniowa łączy elementy treningu kulturystycznego i hipertroficznego . Jest to świetna alternatywa dla osób po kontuzjach którym zależy na odbudowie zmniejszonego mięśnia bez ryzyka odnowienia urazu. Trening ten charakteryzuje się tym, że pracujemy na bardzo niskim procencie ciężaru maksymalnego, nawet rzędu 40-50%, jednakże generujemy objętość potrzebna do wzrostu masy mięśniowej. Od treningu siłowego różni się tym, że zakład mniejszy PCM i większe zakresy ruchowe, natomiast od treningu kulturystycznego odróżnia go brak budowania bazy siłowej.

Zalety treningu budującego masę mięśniową

Oczywiście, trening budujący masę mięśniowa nie będzie tak efektywny w kontekście przyrostów jak trening kulturystyczny czy hipertroficzny. Należy zaznaczyć, że nazwa tego rodzaju aktywności jest bardzo umowna i tyczy się skali trudności która warunkuje rozwój masy mięśniowej, minimalizując ryzyko kontuzji oraz nie skupia się na budowaniu siły.

  • Rodzaj treningu personalnego doskonały dla osób po kontuzjach
  • Idealne rozwiązanie dla osób które chcą wzmocnić kolana a maja ogromna nadwagę
  • Trening budujący masę mięśniowa wspomaga proces utraty tkanki tluszowczej
  • Bardzo dobry dla osób z niedowładami i przykurczami jako forma rehabilitacji

Sprzęt wykorzystywany podczas treningu budującego masę mięśniową

Pragnę zaznaczyć, że do treningu tego rodzaju wykorzystywany jest sprzęt identyczny jak przy treningach kulturystycznych/hipertroficzny z tym, że obciążenia będą zdecydowanie mniejsze oraz więcej będziemy uwzględniać ćwiczeń izolowanych. Sprzęt wykorzystywany podczas personalnych treningów budujących masę mięśniowa.

  • Maszyny typu hammer
  • Wyciągi bloczków
  • Hantle
  • Sztangi
  • Taśmy podwieszane TRX

Przykładowe aktywności wykonywane podczas personalnych treningów budujących masę mięśniową

Będąc trenerem personalnym, wiem że wzorce ruchowe wykorzystywane przy treningach siłowych/hipertroficzny powinny być odpowiednio zaadaptowane pod czas treningu budującego masę  mięśniowa po kontuzji. Z tego względu moi pod opieczenia w czasie treningów personalnych  tego rodzaju wykonują następujące ćwiczenia:

  • Wyprosty nóg na maszynie
  • Wznosy hantli na boki
  • Rozpiętki z hantlami leżąc
  • Martwy ciąg na prostych nogach
  • Ściąganie drążka do klatki piersiowej na wyciągu pionowym

Gdzie w Warszawie można przeprowadzić trening personalny budujący masę mięśniową?

Najlepszym miejscem do ćwiczeń budujących masę mięśniową będzie profesjonalny klub fitness. Raczej trochę jest wykonanie tego rodzaju treningu w domu lub w plenerze. Jako doświadczony trener personalny mogę siniaki polecić siłowni CityFit w Sadyba Best Mall. Posiada ona wysokiej jakości sprzęt przystosowany do treningu tego rodzaju.

Trenerzy personalni w Warszawie którzy pokażą mi jak ćwiczyć w celu budowania masy mięśniowej

Warszawa charakteryzuje się tym, że branża fitness jest tutaj rozwinięta lepiej niż w innych miastach. Rodzi to plus i minusy z jednej strony mamy większy wybór osób które mogą nam pomóc z drugiej l, bardzo wielu samozwańczych trenerów personalnych nie ma elementarnej wiedzy o treningu budującym masę mięśniowa. Polecam skontaktować się z trenerem personalnym która ma doświadczenie w prowadzeniu osób po kontuzjach lub mających jakieś dysfunkcje ruchowe lub przykurcze. Trener osobisty który miał styczność z takimi przypadkami bardzo prawdopodobne, że będzie mógł pomóc i nam. Oczywiście ocena tego, czy powinniśmy ćwiczyć w ten sposób zależy od osoby do której się udany.
Zobacz także pozostałe rodzaje treningów

Zobacz także pozostałe rodzaje treningów

Dodaj komentarz