Stretching personalny

Rozciąganie na treningu osobistym w Warszawie

Jeśli chcesz być bardziej gibki, silniejszy oraz zniwelować ryzyko kontuzji spróbuj rozciągania podczas treningu personalnego! Oprócz pozytywnego wpływu na nasza sprawność streching pozwala nam się wyciszyć i zrelaksować ponadto stanowi bodziec adaptacyjny do wzrostu masy mięśniowej. Uwzględniając elementy rozciągające w trakcie treningów personalnych poczujesz zdecydowana poprawę w wykonywaniu codziennych czynności.

Spis treści:

Opis

Stretching jest to rodzaj ćwiczeń, których głównym celem jest rozluźnienie mięśni i ścięgien po to by uelastycznić mięśnie, dzięki czemu będzie on silniejszy i bardziej odporny na urazy a my będziemy dysponować znacznie większym zakresem ruchu. Rozciąganie polepsza ukrwienie mięśni oraz stanowi formę aktywnej regeneracji. Najlepszym momentem na stretching jest czas po treningu oporowym ponieważ pozwoli nam to wygenerować więcej siły i zmniejszyć ryzyko kontuzji, inaczej jest w przypadku treningów sztuk walki, w tym przypadku rozciąganie powinno stanowiąc element rozgrzewki. Niestety wiele osób zaniedbuje ten rodzaj aktywności co niestety jest błędem. Trening rozciągania jest inspirowany zachowaniami zwierząt, szczególnie drapieżników. Stretching personalny bazuje w dużej mierze na ćwiczeniach statycznych z napięciem izometrycznym, trener personalny w czasie takiej aktywności pomaga nam utrzymać napięcie mięśniowe i zwiększyć zasięg. Rozciąganie jest jednym z elementów rehabilitacji i pozwala uzyskać sprawność po różnego rodzaju urazach a także stanowi podstawę w profilaktyce dbania o aparat ruchowy.

Zalety stretchingu personalnego

Zalet związanych z rozciąganiem można by wymieniać bardzo długo oczywiście zależą one w dużej mierze od celu jaki zamierzamy osiągnąć. Jako trener personalny mogę stwierdzić, że do najważniejszych zalet cwiczen rozciągających trzeba zaliczyć:

  • Niwelowanie ryzyka kontuzji, mięsień który sukcesywnie kurczy się w wyniku treningu oporowego, jeśli nie będzie rozciągany jest bardziej narażony na kontuzje
  • Wzrost siły rozciągającej partii, mięśnie które są gibkie mogą wygenerować nawet do 30% więcej siły, co pomaga w budowaniu objętości treningowej, która jest głównym faktorem hipertrofii
  • Zwiększa zakres ruchu dzięki czemu jestesmy w stanie treniwać prawidłowo
  • Rozluźnia i niweluje stres.
  • Stanowi bodziec do rozwoju masy mięśniowej.
  • Jest jeden z elementów aktywnej regeneracji, pomaga bardziej intensywnie odpoczywać.
  • Uwzględnianie pod czas treningów personalnych cwiczen rozciągających przyspiesza utratę tkanki tłuszczowej, ponieważ wpływa na NEAT czyli spontaniczna aktywność

Ćwiczenia wykonywane podczas personalnego rozciągania

Gamą ćwiczeń rozciągających jest bardzo duża dobór aktywności zależy od naszego celu. Polecam uwzględnić w swoich treningach wszelkiego rodzaju:

  • Skłony
  • Rozkroku
  • Zakrocki
  • Pół szpagaty
  • Wymachy nóg

Sprzęt wykorzystywany w trakcie stretchingu personalnego

Oczywiście, do rozciągana wystarczy nam kawałek podłogi i trochę miejsca. Jednakże dlatego nie urozmaicić sobie tego rodzaju aktywności i nie uczynić jej bardziej ciekawa i efektywna? Bredząc trenerem personalnym w Warszawie wiem, że moi podopieczni czekają różnego rodzaju firm rozciągania, dlatego też wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom w treningach rozciągających posiłkuje się takimi sprzętami jak

  • Gumy oporowe
  • Kettlebell
  • Maty
  • Taśmy podwieszane TRX
  • Stepy
  • Sztangi

Gdzie w Warszawie można przeprowadzić trening stretchingu personalnego?

Tak jak już pisałem, praktycznie wszędzie. Wystarczy nam kawałek podłogi, mata i trochę miejsca. Chociaż od biedy nawet nie potrzebujemy maty, oczywiście dużo lepiej jak mamy partnera do tego rodzaju aktywności, dobrym pomysłem jest pomoc trenera personalnego. Ja razem z moimi podopiecznymi ćwiczę w siłowni CityFit w Sadyba Best Mall ponieważ, znajduje się tu nowoczesny sprzęt i panuje atmosfera pełna motywacji, dla mnie ten klub fitness to najlepszy wybór.

Trenerzy personalni na terenie Warszawy, którzy będą w stanie przeprowadzić prawidłowo rozciąganie

Każdy doświadczony trener personalny ze stolicy, powinien być w stanie pomóc nam w rozciąganiu. Elementy stretchingu są podstawą w przypadku ćwiczeń fizycznych. Jeśli zaufaliśmy trenerowi personalnego, który o rozciąganiu nie ma zielonego pojęcia i uważa to za bezsensownie (Ok w niektórych przypadkach nie jest to priorytet) to najlepiej pomyśleć o zmianie trenera. Jak znaleźć najlepsze dla siebie trenera osobistego znajdziesz poradnik na moim blogu, pomimo tego, że rady tam zastosowane tyczą się Warszawy, to można je dopasować do innych miast.

Zobacz także pozostałe rodzaje treningów

Dodaj komentarz