trening kondycyjny

Spis treści:

Poprawa kondycji

Marzysz o poprawie wyników na długich dystansach? Biegasz maratony, walczysz w długich pojedynkach lub grasz w tenisa? Świetnym uzupełnieniem będzie dla Ciebie osobisty trening kondycyjny! W odróżnieniu od treningu wydolnościowego charakteryzuje się niższa intensywnością ale za to trwa dłużej. Dzięki czemu nasza wytrzymałość wzrasta a nasze mięśnie są w stanie pracować intensywnie przez bardzo długi okres czasu co procentuje w postaci lepszych wyników w sportach długodystansowych. Oczywiście każdy rodzaj regularnej aktywności fizycznej poprawia naszą kondycję ale po to by zmaksymalizować efekty powinniśmy wybrać odpowiednią metodę treningową.  

 

Opis

Trening wytrzymałościowy to nie tylko godziny spędzone na bieżni czy orbitreku, oczywiście będzie to stanowiło fajne uzupełnienie jednakże nie jest to jedyny sposób rozwijania wytrzymałości. Oczywiście trening tlenowy bardzo mocno rozwija naszą wytrzymałość ale równie dobrze może ona wzrosnąć dzięki treningowi beztlenowemu. Tego rodzaju aktywność(tlenowa) powinna charakteryzować się tętnem o umiarkowanej intensywności rzędu 60-70%. Serie podczas treningu na siłowni powinny zakładać zakresy pomiędzy 25-30 powtórzeń z ciężarem rzędu 50% ciężaru maksymalnego. Najczęściej proponuje się połączenie elementów treningu funkcjonalnego oraz treningu cardio. Początkowo rozpoczynamy trening personalny rozgrzewką waskularyzacyjną po to by podnieść temperaturę organizmu i przygotować go do wysiłku, następnie przechodzimy do treningu beztlenowego charakteryzującego się dużą ilością serii i bardzo krótkimi przerwami o umiarkowanej intensywności – trwa ona około 50 minut, na koniec udajemy się na ulubioną formę cardio(bieżnia, orbitrek) i tam wykonujemy trening tlenowy przez 40-50 minut z umiarkowaną intensywnością

 

Zalety treningu wytrzymałościowego

  • Lepsze ukrwienie organizmu
  • Możliwość pracy na długich dystansach
  • Zwiększenie pułapu tlenowego
  • Redukcja tkanki tłuszczowej
  • Wzmocnienie stawów i kości
  • Wzrost wydolności sercowo-naczyniowej

Sprzęt wykorzystywany do treningu wydolnościowego

Jeśli pamiętamy o zasadach tego rodzaju aktywności na potrzeby personalnych zajęć wydolnościowych możemy wykorzystać następujące sprzęty

  • Bieżnia
  • Orbitrek
  • Rower spinningowy
  • Ergometr wioślarski
  • Taśmy TRX
  • kettlebell

Gdzie w Warszawie można trenować wydolnościowo

Najlepszym wyborem będzie oczywiście siłownia z dużą strefą cardio, po to by nie czekać na sprzęt, jednakże trening tlenowy możemy śmiało przeprowadzić na świeżym powietrzu. Podopieczni, którym zależy na wzroście ich wydolności ćwiczą ze mną w siłowni Cityfit w Warszawie w centrum handlowym Sadyba Best Mall.

 

Zobacz także pozostałe rodzaje treningów

Dodaj komentarz