Dieta OXY

Dieta oxy - sprawdź jakie efekty możesz osiągnąć stosując się do jadłospisu


Opis

Jadłospis stworzony przez autorów diety oxy dzieli się na 3 fazy, które łącznie trwają 21 dni. Twórcy programu odchudzającego oxy wyszli z założenia, że utrata tkanki tłuszczowej jest zależna w dużej mierze od oczyszczenia organizmu. Dlatego w jadłospisie oxy uwzględniane są koktajle odchudzające, w skład których wchodzi żurawina, kefir i otręby.


Celem tego, koktajlu jest oczyszczenie organizmu. Wspomniany protokół dietetyczny, którego głównym celem jest odchudzanie to zmodyfikowana dieta dukana. Teoretycznie spożywanie koktajlu odchudzającego oxy niweluje się efekty uboczne diety białkowej. Niewątpliwie świetle obecnej wiedzy, powszechnie wiadome jest, że zwiększona podaż protein nie będzie negatywnie wpływać na nasze zdrowie.  


Pierwszy etap diety to fat burning, który trwa 7 dni – w jego trakcie spożywamy głównie białka zwierzęce. Drugi etap to step, gdzie w naszym jadłospisie zaczynają pojawiać się białka roślinne. W związku z którym autorzy, twierdzą że w tym etapie “utrwalamy efekty” . W praktyce sprowadza się do stopniowego zwiększania podaży kalorycznej. Trzeci etap diety OXY to blance, w trakcie którego w naszej diecie uwzględniamy węglowodany i tłuszcze . Kolejny raz reverse diet tylko inaczej nazwany.


Faktem jest, że zjawisko “oczyszczenia” organizmu związane jest z eliminacją substancji toksycznych z diety i produktów wysoce przetworzonych. Przede wszystkim, jednak nie ma to bezpośredniego wpływu na utratę masy ciała.


Wady:

Początkowo głęboki deficyt kaloryczny, który negatywnie wpływa na naszą masę mięśniową i ogranicza nasz możliwości treningowe. Przede wszystkim jednak, zbyt duży deficyt może skutkować problemami zdrowotnymi.

Dieta OXY – zalety, efekty:

Szybko widoczne efekty odchudzania

Wysoki poziom stości

Mniejsza potrzeba podjadania

Wady diety oxy

Dieta OXY – Jadłospis

Przede wszystkim etap pierwszy to dieta na spalanie tłuszczu, jednakże oprócz tłuszczu stracimy też sporo wody i masę mięśniową.

Etap 1 – fat burning

  • Koktajl z żurawiny – 250 ml kefiru, 30 g suszonej żurawiny, 15 g otrąb – całość blendujemy
  • Koktajl truskawkowo-szpinakowy – 250 ml maślanki, 150 g truskawek, 50 g szpinaku (możemy dodać słodzik do smaku)

Etap 2 – step

  • Jajecznica z szynką i pieczarkami – 3 jajka, 80 g pieczarek, 30 g szynki + 5 ml oleju. Oczywiście całość smażymy, możemy zjeść z sałatką z pomidorów
  • Pierś kurczaka z warzywami po chińsku – 150 g piersi z kurczaka, 200 g mieszanki warzyw + 5g oleju. Następnie wszystko doprawiamy

Etap 3 – Balance

  • Kanapki z szynką – 80 g chudej szynki, 100 g pieczywa pełnoziarnistego, pasta awokado, warzywa
  • Indyk z kaszą gryczaną – 150 g piersi z indyka, 50g kaszy gryczanej, 100 g kapusty kiszonej, 5g oleju

Opinia trenera personalnego

Uważam, że dieta oxy nie jest złym protokołem, oczywiście występują zdecydowanie lepsze ale ta jest akceptowalna. Oczywiście dla osób, którym zależy na maksymalnie dużym zachowaniu masy mięśniowej i bardzo niskim poziomie tkanki tłuszczowej. Z pewnością nie jest to dobry wybór. W przeciwieństwie do osób otyłych.


Uwzględnianie, koktajli oczyszczających, które rzekomo mają promować odchudzanie moim zdaniem sprowadza się tylko do utrzymania uczucia sytości. Oczywiście z racji na ilość błonnik i białka w takim shake. Osoby, które współpracują ze mną w kwestiach dietetycznych a nie tylko, doskonale wiedzą, że jestem zwolennikiem diety zbilansowanej.


Uważam, że to właśnie ona w dłuższej perspektywie przyczynia się do oczyszczenia organizmu. Ponieważ na dalszym etapie odchudzania automatycznie wybieramy warzywa i produkty nieprzetworzone w trosce o sytość.