Dieta 1000 kcal


Diet 1000 kcal - wady jej stosowania

Opis

Tak naprawdę protokół dietetyczny w myśl, którego będziemy spożywali 1000 kcal nie ogranicza nas pod względem wyboru składników odżywczych i produktów, jednakże niektóre dania nie są optymalne ze względu na małą objętość i sytość. Według założeń diety 1000 kcal, nasz dzienny jadłospis nie powinien przekraczać 1000 kcal, niezależnie od naszej wagi, wieku, aktywności fizycznej. Jest to bardzo restrykcyjny protokół dietetyczny i w większości przypadków bezsensowny pomimo szybkich efektów. Możemy tutaj zastosować 1 lub drugi etap diety oxy.

Dieta 1000 kcal przykładowy jadłospis

W diecie 1000 kcal możemy jeść wszystko, jednakże aby była ona możliwa do utrzymania zalecane jest spożycie dużej ilości warzyw. Jadłospis diety 1000 kcal powinien uwzględniać wszelkiego rodzaje sałaty, pomidory, ogórki, chude mięsa.

Wady

Głęboki deficyty kaloryczny powdujący duże spadki masy mięśniowej oraz problemy hormonalne. Ponadto tak drastyczne obcinanie kalorii prowadzi do negatywnych adaptacji organizmu i efektu jojo.

Zalety

Szybka utrata wagi

Niewątpliwie, w hipotetycznej sytuacji, gdy nasze zapotrzebowanie będzie na tyle niskie, że 1000 kcal nie będzie dla nas za mało. To oczywiście spalimy tłuszcz. Niestety nawet drobna kobieta potrzebuje zdecydowanie więcej kalorii w diecie redukcyjnej. Moim zdaniem tylko bardzo, krótkie stosowanie diety 1000 kcal może mieć korzystny efekt.

Dieta 1000 kcal – opinia trenera personalnego

Raczej ciężko jest wyobrazić sobie zdrową osobę z nadwagą dla której tak mała ilość kalorii byłaby optymalna. Dla większości osób tego typu protokół dietetyczny będzie zabójczy i wyrządzi więcej złego w dłuższej perspektywie czasu, ze względu na negatywne adaptacje organizmu, spadek beztłuszczowej masy ciała czy problemy hormonalne. Ponadto w przypadku tak małej aktywności fizycznej spadnie nasz NEAT – jest to reakcja obronna organizmu, tym bardziej ciężko sobie wyobrazić efektywny trening oporowy w sytuacji gdy jemy tak mało kalorii – a jest to główny warunek utrzymania beztłuszczowej masy ciała, co zaprocentuje w dalszym okresie. Nawet osoby które bardzo mało się ruszają nie powinny obcinać tak drastycznie kalorii.