Treningi personalne warszawa

Spis treści:

Zalety

Do rozpoczęcia treningów personalnych powinniśmy być właściwie przygotowani po pierwsze:

  1. powinniśmy zrobić badanie krwi i moczu
  2. zrobić pomiary masy ciała na czczo np. waga, obwód pasa (tylko takie są miarodajne)
  3. poinformować trenera o kontuzjach lub chorobach
  4. określić swój cel

Niegdyś ćwiczenie z trenerem personalnym było zarezerwowane dla celebrytów lub niezwykle majętnych osób, obecnie praktycznie każda warszawska siłownia oferuje tego rodzaju usługi.Na taki stan rzeczy wpływa:


  • większa świadomość społeczeństwa związana ze zdrowiem
  • chęć posiadania wysportowanej sylwetki
  • uwolnienie zawodu trenera personalnego
  • moda na sportowy tryb życia

Co daje mi trening personalny?

Należy zaznaczyć, że trenowanie personalne pozwala nam uzyskać znacznie lepsze efekty w znacznie krótszym czasie, do tego opieka profesjonalisty gwarantuje nam bezpieczeństwo niwelując ryzyko kontuzji. Jeśli rozpoczynamy współpracę z dobrym trenerem personalnym możemy liczyć na to, że nasze ciało zmieni się diametralnie a my będziemy zadowoleni ze swojego wyglądu.


Niestety wiele osób błędnie myśli, że treningi personalne to strata pieniędzy ponieważ sami mogą ściągnąć gotowy plan treningowy i obejrzeć w internecie film instruktażowy jak trenować. Niestety zazwyczaj tak to nie działa i osoby, które dopiero zaczynają z siłownią dopiero po około 3 latach powoli rozpoczynają efektywne ćwiczenia ( jeśli oczywiście do tej pory wytrzymają z dietą i ćwiczeniami), powtórzenie danego wzorca ruchowego nie jest równoznaczne z ćwiczeniem w sposób prawidłowy, to samo tyczy się diety, potwierdzi to każdy długoletni bywalec na siłowni.


Podczas treningów personalnych:

  • uczymy się poprawnej techniki ćwiczenia
  • trener czuwa nad naszym bezpieczeństwem i efektywnością treningu
  • jesteśmy zmotywowani do intensywnej pracy
  • trener przygotowuje dla nas personalny plan ćwiczeń
  • ćwiczymy z odpowiednią intensywnością
  • trener czuwa nad poprawnością wykonywanych ćwiczeń
  • ćwiczymy z odpowiednim obciążeniem, które jest dobrane przez naszego trenera
  • mamy dobraną odpowiednio intensywność treningową
  • nie tracimy czasu na szukanie odpowiednich ćwiczeń i zbyt długi odpoczynek

Jak przebiega prawidłowy trening personalny?

Jeśli na pierwszym spotkaniu z trenerem ustalicie już Twoje cele, ponifoemujesz go o przeciwwskazaniach lekarskich i odeślesz uzupełniony formularz dietetyczno – treningowy, który pozwoli mu przygotować odpowiedni dla Ciebie zestaw ćwiczeń to możecie przejść do wprowadzającego treningu personalnego.


Etapy współpracy treningowej

Faza pierwsza wstępna, jest to wywiad z podopiecznym , taki wywiad może zostać przeprowadzony drogą mailową lub telefonicznie pozwoli to trenerowi z którym podejmujesz współpracę lepiej sprostać Twoim oczekiwaniom plus na pierwszym treningu będziecie mogli przejść do dalszych etapów. Te informacje powinien uzyskać do Ciebie Twój trener personalny


  • wywiad medyczny (przeciwwskazania lekarskie, problemy zdrowotne)
  • opisa trybu pracy i codziennych nawyków
  • określenie rytmu dobowego, ile czasu przeznaczasz na sen, czy budzisz się wyspany
  • opis preferencji i nawyków żywieniowych (ile posiłków spożywasz, ile dziennie wody pijesz?)

Faza właściwa trening:

  • Rozgrzewka (przygotowujecie tutaj stawy, powięzi, mięśnie do wysiłku) po pierwsze rozgrzewka zwiększa możliwości wysiłkowe po drugie zmniejsza ryzyko kontuzji oraz pozytywnie nastraja nas do treningu, najlepiej abyś we własnym zakresie wykonał rozgrzewkę ogólną (orbitrek, ergometr) a rozgrzewkę właściwą zrobicie na początku treningu personalnego.
  • Trening główny, gdzie pracujecie na większym procencie ciężaru maksymalnego, z większą objętością, oraz wykonujecie serie bazowe. Jest to najważniejsza i najdłużej trwająca faza treningu, ćwiczenia jakie będę wykonywane zależą oczywiście od Twoich preferencji, poziomu zaangażowania oraz celów treningowych.
  • Faza końcowa, ostatnia część treningu, ma na celu wyciszenie organizmy, zazwyczaj dobrym rozwiązaniem jest kilka serii rozciągających lub mozbilizujących, wszystko zależy od tego co najlepiej Cię uspokaja i czy trener personalny uzna, że takie rozwiązanie jest dla Ciebie optymalne

Trening personalny czy zajęcia grupowe?

Pod czas treningu personalnego trener poświęca nam całą swoją uwagę, dzięki czemu możemy osiągać lepsze efekty, taki rodzaj treningu jest zdecydowanie bardziej efektywny niż trening grupowy, gdzie staramy się naśladować ruchy instruktora, z różnym skutkiem.


Teoretycznie treningi personalne wydają się drogie, jeśli weźmiemy pod uwagę koszt 3 letniego karnetu na siłownie (tyle mniej więcej czasu zajmuje samodzielna nauka podstaw). Stracony czas na nieefektywne ćwiczenia i przeglądanie internetu. Niejednokrotnie koszty leczenia kontuzji oraz uregulowania gospodarki hormonalnej(same badania wstępne to wydatek kilkuset złotych!).


Po nieodpowiednio dobranych treningach i diecie to współpraca z trenerem personalnym wydaje się najbardziej opłacalną opcją. Współpraca gwarantuje nam efekty i bezpieczeństwo. Oczywiście, większość osób powie, że będą trenować z mniejszym obciążeniem i trochę lżej, aby uniknąć kontuzji – jednakże niestety taki trening nie będzie efektywny i nie przyniesie zamierzonych rezultatów. Dobry i doświadczony trener personalny jest w stanie proporcjonalnie dobrać ciężar, który gwarantuje postępy. Intensywność treningową, monitorować technikę oraz zniwelować ryzyko kontuzji.


Przez jaki okres powinniśmy ćwiczyć personalnie z trenerem?

Wszystko zależy od tego jakie masz cele, przyjmuje się, że minimalny okres współpracy to 3 miesiące. Przez ten czas trener jest w stanie poznać nasze ciało, dobrać najbardziej efektywne metody treningowe i schemat żywienia. My natomiast zobaczymy pierwsze efekty plus wyrobimy sobie nawyk systematyczności. Oczywiście w tym czasie nie zbudujemy wymarzonej muskulatury lub nie schudniemy w bezpieczny sposób 20-30kg jednak opanujemy podstawy.


Jeśli zaczynamy współpracę z trenerem nie z nastawieniem, że chcemy opanować tylko podstawy to dobrym rozwiązaniem będzie podjęcie długofalowej współpracy. Oczywiście efekty jakie w tym czasie osiągniemy są w dużej mierze zależne od naszego zaangażowania.


Osoby które mają bardzo dużą nadwagę lub nigdy nie miały kontaktu ze sportem, raczej powinny zdecydować się na dłuższą współpracę. Szczególnie dotyczy to kobiet z zaburzeniami metabolicznymi i hormonalnymi. Zbyt szybka utrata wagi może doprowadzić do znaczącego pogorszenia stanu zdrowia plus zwiększyć ryzyko pojawienia się efektu jojo. Jeśli mamy do zrzucenia bardzo dużo kilogramów, to 12 miesięcy zazwyczaj jest minimalnym okresem jaki powinniśmy poświęcić na treningi personalne.


Oczywiście jeśli jesteśmy nastawieni na cel to czas współpracy z trenerem nie musi być z góry określony.  Bardzo często gdy osiągniemy pierwsze z wyznaczonych celów treningowych, chcemy więcej. Wtedy warto jest usiąść z trenerem personalnym i określić co jeszcze chcemy osiągnąć. W każdej dziedzinie życia im bardziej ambitny cel, tym więcej dyscypliny i zaangażowania musimy włożyć aby go osiągnąć. W takiej sytuacji rola trenera personalnego jest jeszcze ważniejsza niż tylko pokazanie nam jak wykonać dane ćwiczenie.


W takiej sytuacji trener personalny staje się naszym mentorem i motywatorem, który z boku jest w stanie realnie ocenić nasze możliwości i wyłapać najsłabsze ogniwa. Analizuje on nasze postępy i programuje coraz bardziej zaawansowane treningi, które mają nas doprowadzić do celu. Takie chłodne, analityczne spojrzenie wprowadza zdrowy rozsądek i nadaje odpowiedni kierunek naszym staraniom.


Czy jeśli umiem już ćwiczyć warto dalej pracować z trenerem?

Kiedy już osiągniemy pierwsze z założonych efektów, myślimy, że damy radę  trenować samodzielnie. Niestety brak opieki trenerskiej i podsycania w nas motywacji, skutkuje to spadkiem naszego zaangażowania i bardzo często wracamy do starych złych nawyków. Dobrym rozwiązaniem jest realna ocena naszych umiejętności, motywacji.

Wtedy też trzeba zastanowić się czy nie zasadne jest kontynuować współpracy z trenerem, która to gwarantuje nam osiąganie jeszcze lepszych efektów? Do tego, dalsze treningi personalne pomogą nam w tym, że dotychczasowa praca nie pójdzie na marne. Czy trener jest mi zawsze potrzebny?

Nie jest, ale nawet światowej klasy zawodnicy, sportowcy, oraz osoby, które posiadają świetnie wytrenowane sylwetki korzystają z pomocy personalnego mentora. Ktoś doświadczony zdecydowanie lepiej nas poprowadzi niż byśmy zrobili to sami. Ponadto tego rodzaju współpraca oprócz otrzymywania wiedzy od osoby od nas bardziej doświadczonej zapewnia ogromną motywacje. W Warszawie bardzo wiele osób współpracuje długofalowo z trenerami osobistymi.

Rodzaje treningów personalnych w Warszawie

spięcia brzucha wykonywane na ławeczce rzymskiej w Warszawie

Trening funkcjonalny – rodzaj treningu który bazuje na wykorzystaniu podstawowych wzorców ruchowych oraz głównie ciężaru naszego ciała. Trening naśladuje ruchy jakie wykonujemy na co dzień, jego wykonywanie ma na celu ułatwienie codziennego funkcjonowanie poprzez wzmocnienie mięśni i stawów.


przykładowy element wykorzystywany w treningu - uderzenie kolanem

Trening odchudzający – celem personalnego treningu odchudzającego jest utrata tkanki tłuszczowej oraz zmniejszenie masy ciała przy jednoczesnym zachowaniu masy mięśniowej i ujędrnieniu sylwetki. Podczas treningu odchudzającego łączy się ćwiczenia aerobowe (cardio) z ćwiczeniami siłowymi.


PRofesjonalna siłownia

Trening na siłowni – kluby fitness to obecnie najlepsze miejsce do prowadzenia treningów personalnych, dostęp do profesjonalnego sprzętu pozwala na optymalizację czasu treningu oraz użycie sprzętu który znacznie ułatwia ćwiczenie.

 

Trening na świeżym powietrzu

Trening w plenerze – rodzaj treningu, dla osób które uwielbiają świeże powietrze oraz niechętnie ćwiczą w zamkniętym pomieszczeniu.

 

przyciąganie podchwytem na wyciągu pionowym w siłowni na Sadybie

Trening kulturystyczny – rodzaj treningu podczas którego łączone są elementy treningu siłowego oraz hipertroficznego w celu maksymalizacji przyrostów masy mięśniowej. Taka aktywność jest dla osób którym zależy na budowaniu muskulatury.

 

trening ukierunkowany na rozwój masy mięśniowej okiem trenera personalnego pracującego w Warszawie

Trening budujący masę mięśniową– czyli trening typowo hipertroficzny, jego celem jest uzyskanie objętości treningowej(training volume), która warunkuje hipertrofię(przyrosty masy mięśniowej). Jest on jednym z elementów treningu kulturystycznego, jednakże bazujemy tutaj na większej ilości powtórzeń.

 

TRening z taśmami TRX

Trening TRX – rodzaj ćwiczeń z wykorzystaniem masy własnego ciała oraz regulowanych taśm podwieszanych. Jest to rodzaj treningu oporowego, bardzo fajna alternatywa dla klasycznego obciążenia w postaci sztangi czy hantli, ten rodzaj treningu może być wykorzystany jako element hipertroficznej aktywności mającej na celu budowanie objętości lub pomoc w ćwiczeniach funkcjonalnych. Zaletą tego treningu jest to, że możemy go wykonać praktycznie wszędzie ponieważ liny TRX są bardzo lekkie i poręczne.

 

Rozciąganie mięśni naramiennych i tricepsa w siłowni w warszawie

Personalny Stretching – czyli nic innego jak rozciąganie, warto ten wariant aktywności łączyć z mobilizacją czy rolowaniem. Trening rozciągania przede wszystkim pomaga nam zapobiegać urazom, pozwala nam uzyskać odpowiednie dźwignie i wzorce ruchowe oraz poprawia naszą sprawność. Ponadto rozciąganie zwiększa nasze możliwości siłowe.

 

Trener personalny Amadeusz Majcher trzymający kettlebell na strefie funkcjonalnej w cityfit warszawa

Trening Kettlebell personalne ćwiczenie z użyciem kettlebell to nic innego jak trening z żeliwnymi odważnikami wyposażonymi w uchwyt, dawniej bardzo popularny wśród atletów z lat 30 obecnie posiadający “nowoczesna” nazwę. Trening z użyciem tego sprzętu poprawia naszą siłę i wydolność plus może pomóc nam w polepszaniu naszej stabilizacji centralnej.

 

wskoki na skrzynie na treningu personalnym

Trening Wydolnościowy – rodzaj aktywności fizycznej podczas której pracujemy nad poprawą naszej kondycji, charakteryzuje się on wysoką intensywnością treningową, dużymi zakresami powtórzeń oraz pracy na wysokim tętnie. Tego rodzaju ćwiczenia stanowią uzupełnienie do innych sportów, poprawiając tym samym nasze wyniki w innych dyscyplinach. Taki trening pozytywnie wpływa na nasz układ krążenia oraz oddechowy.

 

Trening ujędrniający – rodzaj aktywności fizycznej, łączący elementy treningu oporowego i odchudzającego, jego celem jest ujędrnienie sylwetki poprzez uzupełnienie glikogenu mięśniowego, co też wpływa na kondycję naszej skóry.

 

Trening personalny w domu – ćwiczenie w domu pozwala zaoszczędzić czas podopiecznego związany z dotarciem na siłownie plus zapewnia najwyższy poziom kameralności, ograniczeniem takiego treningu jest brak dostępności sprzętu jaki możemy znaleźć w klubach sieci CityFit. Trening wykonywany w domu łączy elementy kalisteniki oraz treningu funkcjonalnego. Jeśli trener personalny jest w stanie wziąć ze sobą kettle oraz pasy trx a w naszym mieszkaniu jest miejsce do tego typu ćwiczeń to trening w domu może być bardzo efektywny.

 

Trening kształtujący pośladkipodczas tego rodzaju treningu naszym głównym celem jest wykorzystanie wszystkich funkcji pośladka i przetrenowanie go w różnych długościach. Trening kształtujący pośladki ma wywołać hipertrofię tej partii mięśniowej. Zazwyczaj preferowany jest przez kobiety, jednakże panowie, których pośladki stanowią najsłabsze ogniwo w innych ćwiczeniach wielostawowych nie powinni go zaniedbywać. Zaangażowanie mięśnia pośladkowego to bardzo trudne zadanie i rolą trenera personalnego jest nauka prawidłowej techniki i wzorca ruchowego, dobór odpowiednich ćwiczeń bazowych oraz akcesoryjnych a przede wszystkim programowanie objętości warunkującej rozrost i ujędrnienie pośladków.

 

Trening plyometryczny – nic innego jak trening pod wyskok, jego celem jest poprawa wyniku skoku. Stanowi uzupełnienie wielu dyscyplin sportowych w których, eksplozywna siła dolnych partii ciałą ma bardzod duże znaczenie. Podczas tego treningu używane są techniki oporowe oraz stricte ćwiczenia funkcjonalne z własnym ciężarem ciała. W siłowniach CityFit w Warszawie znajdziemy sztangi oraz wszelkiego rodzaju obciążanie, które będzie stanowiło pomoc w treningu plyometrycznym.

 

Trening ogólnorozwojowy – ten rodzaj treningu ma za zadanie poprawę ogólnej sprawności ciała. Zadaniem trenera personalnego jest dobór odpowiedniego zestawu ćwiczeń, który zagwarantuje poprawę sprawności, siły, mobilności. Ćwiczenia ogólnorozwojowe mogą być wykonywane przez osoby w każdym wieku.

 

Trening z elementami sztuk walki – jest to forma treningu cardio, którego głównym celem jest podkręcenie naszego metabolizmu. Oprócz poprawy naszej sylwetki trening który uwzględnia elementy takich sztuk walki jak bok czy tae kwon – do, uczy on samoobrony, plus jest ciekawą alternatywą dla zwykłych interwałów.

 

Trening mobilizacyjny– celem mobilizacji jest pogłębienie zakresów ruchów, w celu osiągnięcia najbardziej optymalnych dźwigni i wzorców ruchowych po to by nasze treningi były bardziej efektywne. Ponadto mobilizacja prowadzi do rozluźnienia powięzi oraz zwiększenia ruchomości stawów. Obecnie warszawskie siłownie posiadają odpowiedni sprzęt mobilizacyjny taki jak rolllery, piłki gimnstyczne, gumy czy expandery ewentualnie posiada je trener osobisty. Ową aktywność można wykonywać w domu, jednakże siłownie takie jak ta znajdująca się w Sadyba Best Mall posiada więcej przestrzeni. CityFit przykłada dużą wagę do komfortu ćwiczeń.

 

Trening kondycyjny – w czasie tego rodzaju ćwiczeń trener indywidualny wraz z podopiecznym pracują nad poprawieniem wydolności tlenowej na dłuższych dystansach. Sporty w jakich tego rodzaju aktywność bardzo pomaga w osiągach to wioślarstwo, pływanie, bieganie, sporty walki, kolarstwo.

 

Korekcja wad postawy trening, który ma na celu poprawić niedoskonałości i wady postawy, z jednej strony potrzeba rozluźnić spięte grupy mięśniowe poprzez rozciąganie, rolowanie itd, z drugiej należy wzmocnić te które są osłabione i nie trzymają prawidłowo gorsetu mięśniowego. Dobry trener personalny będzie w stanie wstępnie ocenić co nam dolega i ewentualnie skierować nas do specjalisty jeśli będzie taka potrzeba konieczna.

 

Personalny trening dynamikima na celu rozwój zdolności eksplozywnej pracy mięsnia, czyli jak najszybszego rekrutowania jednostek motorycznych w jak najkrótszym czasie. Świetne uzupełnienie do innych dyscyplin sportowych np. rozwija siłę rzutu w piłce ręcznej.

 

Trening zwinnościowy to element treningu motorycznego, element niezbędny w przypadku przygotowania zawodników sportów zespołowych takich jak piłka nożna, koszykówka. Oprócz wyrabiania zwinności, tego rodzaju trening bazuje na metodach eksplozywnych oraz nauce rekrutowania jak największej ilości jednostek motorycznych w jak najkrótszym czasie w celu wygenerowania jak największej siły.

 

Trening siłowy – podczas treningu siłowego wykorzystywane są ciężkie ćwiczenia wielostawowe oraz wolne ciężary. Trening pod siłę charakteryzuje się niższą intensywnością treningową i pracą na wysokim procencie ciężaru maksymalnego. Jest to element treningu kulturystycznego, jednakże nie uwzględnia się tutaj izolowanych ćwiczeń akcesoryjnych ponieważ wysoka objętość i czucie mięśniowe nie są tym na czym nam zależy. Zadaniem trenera personalnego jest asekuracja, wyznaczenie celów treningowych, monitorowanie postępów podopiecznego ale przede wszystkim dobór ćwiczeń oraz programowanie bloków treningowych nastawionych na cele.

 

Personalny trening kierunkowy– zadanie tej aktywności treningowej jest poprawa najsłabszych partii mięśniowych pod kątem wizualnym lub siłowo-strukturalnym. Zazwyczaj trening kierunkowy zakłada zwiększoną ilość seri i ćwiczeń na odstającą partie. Czy pracujemy nad jej wyglądem czy siłą lub umiejętnością angażowania zależy od naszych priorytetów treningowych

Trening poszczególnych mięśni – 

Personalny trening interwałowy – służy zaksymalizowaniu spalania zbędnej tkanki tłuszczowej a jak najkrótszym czasie, jego największą zaletą jest bark konieczności posiadania specjalistycznego sprzętu i można go wykonywać w praktycznie każdym miejscu i dzielnicy warszawy.

Tagi